Kirjoittaja Aihe: Turva-ajo  (Luettu 486 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HOT

• Administrator
  • Hero Member
  • Grrrhhhh
Turva-ajo
« : Tammikuu 10, 2017, 23:40:50 »
Turvaseksin jo jokainen tunteekin, mutta olisikohan Costaridersissa kysyntää turva-ajolle???

Viime sunnuntaina meitä oli vain kourallinen BP:n baarilla, mutta jutusteltiin lopuksi siitä, että joskus ajoreissumme suuntautuvat riskirajoille…. ja ihan turhaan...

Esimerkkinä olkoot:
- Almogían keskusta eli noustaan ja lasketaan pirun jyrkkää mäkeä keskustorille
- Mondassa vuoren laella on melkoisen mäen takana ruokapaikka
- Istanin lähellä olevaan ravintolaan noustaan jyrkkää mäkeä
- Toloxin huipulla on hotelliravintola ja reitti jälleen haastava

Meillä useimmilla on isot pyörät painoltaan 300-450 kg ja joillain vielä takapenkkiläinen tekemässä reissusta entistä mukavamman.

Kokemustaso vaihtelee, jotkut eivät ole ajaneet pitkään aikaan, joku saattaa jo jopa vanheta ja voihan se pieni sadekin joskus vaania tai vaikka kokemusta muutoin on pirusti, mutta vuoristo-olosuhteet ovat uutta…

Suositus:

1. Vältetään noita tunnettuja haastekohteita – toki kamikaze-ryhmä aina menee, mutta estetään tilanne, jossa varsinkin pienellä ajokokemuksella oleva ajautuu tuollaiselle reitille puolivahingossa.

2. Tsekataan ennen ajoa taito/kokemustaso tavalla tai toisella.

3. Kokemattomin ajaa aina paikalla 2 ja myös ajonopeus sovitetaan hänen mukaansa.

Poissa Tepi

• Costarider
  • Prospecting Member
  • You never know what is to come!
Vs: Turva-ajo
« Vastaus #1 : Tammikuu 11, 2017, 17:24:37 »
Hyvä sinänsä HOTti; mutta kyllä minun mielestäni näillä ajokilsoilla ja kokemuksella sanoisin,että vauhti on se johon myös kannattaa kiinnittää huomiota! Monessa mukana olleena ja kun ajotilanne vaihtuu esim. pitkistä suorista serpentiineille...Ja todella ainakin minä tartteen kaffeeta välillä. En pelkästään halua ajaa tupee pitkällä ja onhan ne nopeusrajoituksetkin ja vika pyörä tulee välillä mielestäni pakosta liian lujaa, jos vetäjän vauhti on kova... Olen lähes aina ajanut painavalla pyörällä ja usein kaksi päällä...Kari oli ainutlaatuinen letkan vetäjä sekä taukojen ja ajojutustelujen pitäjä. Lopputarinat myös auttavat tuntemaan porukkaa...Rautaperseajot ovat erikseen, samoin nopeuskilpailut.