Kirjoittaja Aihe: Avokypärä  (Luettu 12079 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mika

• Costarider
  • Jr. Member
Avokypärä
« : Tammikuu 15, 2010, 00:37:05 »
Hmm, taidan vielä kerran miettiä sitä avokypärää+ajolasit, tänään golfkentän parkkipaikalla näkemäni kaiffarin koon perusteella..

Poissa Kari

• FLHTCU Custom - EVO rules!
  • Rider In Peace
  • Hero Member
  • Life is a Road Trip - how are you riding it?
    • VIP
Re: Avokypärä
« Vastaus #1 : Tammikuu 15, 2010, 00:49:38 »
Avokypärä on ihan kiva... ainakin siihen asti kunnes ampiaisia ja muita ötököitä tunkee sisään ja pistää, ei kiva  :( ...näitä sattuu koko ajan... viime syksynäkin jouduin Castellonin reissulla menee keskellä yötä urgenciaan hakemaan piikin perseeseen kun joku pahuksen ötökkä pisti silmien väliin ja silmät turpos umpeen, kahden tennispallon kokoisiksi möykyiksi. Ei naurattanut yhtään, vaikka sikaveljemme fatBoyharri nauroi kippurassa senhetkistä ulkoista olemustani  ;D ...noissa pikku pistoksissa voi ihan oikeesti hengitystiet turvota tukkoon ja sitten tulee aika lailla kiirus lähimmälle poppamiehelle - jos sellainen sattuu jostain siihen hätään löytymään. Hommaan "visiirikypärän" kun löydän sopivan.
"...Jos suomessa juodaankin jokunen Koskenkorva liikaa, on siihen hyvä syy: paljon muuta tekemistä ei löydy..."
-- Linus Torvalds

Paikalla Lauri

• Costarider
  • Jr. Member
« Vastaus #2 : Tammikuu 15, 2010, 12:33:56 »
Supo voi varmaan kertoa lisää kokemuksia.

Poissa Supo

• Costarider
  • Jr. Member
« Vastaus #3 : Tammikuu 15, 2010, 15:14:05 »
Jep, omakohtainen  kokemus joulukuulta Alozainassa. Amppari perk... päätti sitte törmätä
meikäläisen kanssa ja tiedättehän mitä siitä seurasi. >: (Pienen matsin jälkeen (amppari + ajohanska ja kaks sormea kypärän ja posken välissä) amppari hengiltä. Oppiivathan olemaan.
No totuushan oli se  että se tyyppi päätti pistää minua leukaan pari kertaa. Oli sillä sen verran
tämäkät aineet hanurissa että jouduin raahautumaan Alozainan lääkäriasemalle saamaan vastamyrkkyä.
Piikki persuksiin, 1,5 h lepoa ja taas matka jatkui. Diagnoosi; olen allerginen täkäläisten ampparien myrkylle tai sitte toi paikka mihin se pisti oli otollinen tällaiselle. Kotisuomessa ampparin pistokset vain vähän kutiaa.

Avokypärä siltikin on ihan ok laite. Yli 20v. se päässä on päästelty, koppakuoriaiset ja siitä pienemmät on syöty, välillä joutuu lintuja väistelemään ihan oikeesti.
Avo / umpi, molempi parempi !

Poissa Kari

• Rider In Peace
  • Hero Member
    • VIP
« Vastaus #4 : Maaliskuu 13, 2010, 21:21:40 »
Mulla on viime vuodet ollut Saksalainen "Bandit Jet" -avopotta, ostin 81 -veljiemme Soton ja Josen putiikista. Samalta valmistajalta löytyy myös aika agressiivisen näköisiä umpipottia:
http://www.bandithelmets.com/
...meille sioille sopisi hyvin tuollaiset "töpselikärsämallit" vaikkapa tuo Bandit XXR mattamustana ;D
"...Jos suomessa juodaankin jokunen Koskenkorva liikaa, on siihen hyvä syy: paljon muuta tekemistä ei löydy..."
-- Linus Torvalds

Poissa Fatboysepi

• Costarider
  • Prospecting Member
« Vastaus #5 : Huhtikuu 08, 2010, 12:32:29 »
EU-hyväksytty ! Mukavuudesta tai käytännöllisyydestä en sano mitään mutta kaupunkiajelussa varmaan herättää huomiota ! http://www.galvania.eu/   8)

Poissa HOT

• Administrator
  • Hero Member
  • Grrrhhhh
« Vastaus #6 : Huhtikuu 08, 2010, 23:07:23 »
Joo kyllä se on niin, että tuo natsimallinen kromikypärä on ainoa oikea HD-kuskille....... eli Mika sellainen!

Poissa mika

• Costarider
  • Jr. Member
« Vastaus #7 : Huhtikuu 10, 2010, 01:16:15 »
HUH.. Tänään viimeks näin paikallisen HD tyypin vetävän tuolla SS-mallilla Marbellan keskustassa. Kukin tyylillänsä?

Itse kun ostin 125,-e ovh avon/visiirillä MotosCarridos:sta. Noh :: 60 km/h + visiiri ylhäällä huutaa kuin kalkkuna! WAAWUUWAAWAA..ja A-7 nopeuksissa visiiri alhaalla suhisee niin että taju lähtee !!
- miten nää pitäs ostaa? koe ajon perusteella?

Poissa HOT

• Administrator
  • Hero Member
  • Grrrhhhh
« Vastaus #8 : Huhtikuu 10, 2010, 01:41:12 »
HD:n ajoon tarkoitettua avopottaa ei hankita järjellä vaan tunteella eli lähinnä miltä se näyttää. Joskus hankinta saattaa jopa onnistua ja avopotta toimiikin myös kovemmissa nopeuksissa.....

Mä ostin USAsta DOT-hyväksytyn avopotan ilma mitään visiiriä mopon kylkiäisenä ja ainakin se toimii kohtuullisen mallikkaasti.

Näihin visiirillä varustettuihin olen itse ollut tyytyväinen:
http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/cromwell-spitfire/
http://www.araiamericas.com/default.aspx?pageid=57#/helmets/moto/sz-m (toki mulla taisi olla edellinen malli sz-f?)

Molemmissa on vähän nostetta ja melua.
Eli kyselemällä kavereilta kokemuksia eri malleista, onnistumisprosentti voi nousta....

Poissa Ivanka

• Costarider
  • Hero Member
  • ★★★★★★★★
    • Tšupukka
« Vastaus #9 : Toukokuu 10, 2010, 16:28:53 »
Ostin tänään Eurobikerista Marushin kypärän. Halvalla. Nyt on turha kysellä kokemuksista, kuka on mitäkin mieltä.
Halusin kohtuullisen kevyen kypärän ja se ainakin oli myös hinnaltaa. Voin napata sen mukaan aina kun tulen sinne Espanjaan. Ei tarvitse aina maukua kypärää lainaksi.

Kysyin ostaessani Costariders alennuksia. Kundi vastasi siihen, että pitäis olla klubikortti. Kysyin että riittääkö CR tatska vähän tolleen intiimimmässä mestassa?

Olisi riittänyt mutta en mä viitsinyt vilauttaa, käytin yhden toisen jengin etuisuuksia ja alennusta tuli.
Tästä vaan tuli mieleen, että saisinkohan mä ensi pikkujouluihin mennessä meille klubikortit aikaiseksi? (jos oikein yrittäisin)
återvinn Ivanka, spara naturen

Poissa mika

• Costarider
  • Jr. Member
« Vastaus #10 : Toukokuu 10, 2010, 21:11:07 »
Tervetuloa!  8)

Saakohan kypärän viedä matkustamoon?
Viimeks oisin ottanut mukaan uuden kypäräni mutku ei se mahtunut matkalaukkuun. Ihan kuin ois sellainen uninen kuva että olisin nähnyt jonkun roudaavan checkkauksessa tai jossain kädessään moto kypärää..

Poissa Ivanka

• Costarider
  • Hero Member
  • ★★★★★★★★
    • Tšupukka
« Vastaus #11 : Toukokuu 10, 2010, 21:17:15 »
Harvinaisen nerokas kysymys, tietäisiköhän joku vastausta tähän? Voin tietty kysyä Finnairin tiedottajalta.
återvinn Ivanka, spara naturen

Poissa HOT

• Administrator
  • Hero Member
  • Grrrhhhh
« Vastaus #12 : Toukokuu 10, 2010, 21:47:44 »
Kypärä on käsimatkatavara siinä missä naisten käsiveskakin eli sinne vaan. Olen kuskannut matkustamossa useammankin kerran.

Voi jopa pelastaa henkesi, jos kone putoaa tuhkapilvessä pöristellessään....

Poissa blues

• alumiiniputken kuljettaja evp.
  • Costarider
  • Hero Member
« Vastaus #13 : Toukokuu 10, 2010, 21:57:43 »
Mahan lensinkin joskus kypara paassa eli kait sen voi ottaa....
Vallankumouksia aloitetaan ja kapinoita kukistetaan

Poissa Kari

• Rider In Peace
  • Hero Member
    • VIP
« Vastaus #14 : Toukokuu 10, 2010, 22:02:06 »
Mahan lensinkin joskus kypara paassa eli kait sen voi ottaa....

Niinpä olen muuten minäkin lentänyt kypärä päässä... tosin se oli venäläinen nahkakypärä / karvahattu -yhdistelmä! :D ...mutta siinä oli sisäänrakennettu kuulokkeet ja kurkkumikki - hyvä peli, mutten ole kokeillut viedä käsimatkatavarana ;)
-- Linus Torvalds